Dag 12 Tarcoles de krokodillenboottocht

15 januari 2020 - Tarcoles, Costa Rica

Na toch wel een bijzondere nacht, want het is best spannend om 's nachts buiten naar het toilet te gaan terwijl er allerlei beesies rondkruipen.

Vertrokken we een kwartier eerder richting de rivier de Tarcoles om grote krokodillen te gaan spotten. In de haven lagen twee grote cruise schepen en deze mensen kwamen ook dus vandaar dat we iets eerder vertrokken. Bertus had speciaal om José gevraagd een van de meest ervaren krokodillen spotter. We zaten om 8.45 met zijn allen aan boord, nou ja boord zeg maar bootje.

In deze rivier zwemmen veel krokodillen de mannetjes kunnen meer dan 5 meter worden. Nog maar net weg of we zagen de eerste krok al. Het uitzicht was adembenemend mooi echt om stil van te worden.

We zagen vogels, een rose pelikaan, een roerdomp een zeearend een.... teveel om op te noemen. En natuurlijk krokodillen, de gidsen hebben ze namen gegeven en herkennen ze. Zo zagen we Shakira, Madonna, Lady Gaga, Kapitein Hook en Osama een meer dan 5 meter lange krokodil.  We kwamen akelig dichtbij😨 dus handjes binnen boord.

Na een boottochtje van ruim twee uur, even rondneuzen een lekkere lunch en een optreden van een folklore dansgroep.

Na de lunch een uitstapje naar het strand. Even uitwaaien.  Uiteindelijk waren we tegen drieën weer bij het hotel. En met deze temperatuur is een frisse duik wel aangenaam (35 gr.). Natuurlijk de camera mee want al snel kwamen de Ara's en aapjes. Alhoewel soms moeilijk te zeggen is wie nu naar wie kijkt!!

Kortom weer een geweldige dag.

Morgen naar alweer ons laatste hotel maar wel nog een paar leuke trips voor de boeg. Maar daar morgen meer over.

1. Karin:
    15 januari 2020
    Nou wat weer een belevenis zeg,, en ik zou niet alleen naar de wc gaan s’nachts 😂😂 en met die krokodillen spannend,,
  2. Maureen:
    15 januari 2020
    Prachtige foto's! Wat een mooie vakantie!