Dag 7: La Fortuna - Rincon de la Vieja

10 januari 2020 - Provincia de Guanacaste, Costa Rica

We laten de plaats La Fortuna achter ons, de koffers zijn weer gepakt. Op weg naar de hangbruggen van Arenal in het Mistico park, konden we de vulkaan weer zien, overigens is het een actieve vulkaan (slik). In dit park gaan we een wandeling maken van ca. 2 uur, op deze route gaan we over 6 hangbruggen, heel fijn als je hoogtevrees hebt. Terwijl ik nog met knikkende knieën en blik op de de persoon voor mij op de wiebelende hangbrug loop, hoor ik onze reisleider zeggen: kijk ff naar Anita mensen, zo ziet doodsangst eruit, grapjas! Afijn we hebben het overleeft, hoewel .. halverwege (gelukkig niet op een hangbrug) mochten we niet verder want er lag een giftige adder op het pad, een Jumping Pit Viper. Er moest een bushmaster aan te pas komen om het dier te verwijderen voordat we verder konden, de wandeling duurde dus iets langer. Al met al een enerverende ochtend in de schitterende natuur. Aan Lake Arenal hebben we heerlijk geluncht in een leuk restaurant met uitzicht op het meer. We zijn ondertussen de watergrens overgestoken, van het natte deel naar het droge deel van Costa Rica (invloed van wind, de Atlantische oceaan naar de Stille Oceaan). Aangekomen bij ons hotel, kunnen we nog net even genieten van de zonsondergang, Wow!