Dag 9: Rincon de la Viega - Samara

12 januari 2020 - Sámara, Costa Rica

De koffers zijn weer gepakt want we verlaten dit mooie park, 1 van onze favorieten: mooie lodges in een prachtige omgeving, je kon de deur echt niet uitgaan zonder je camera. Vannacht waaide het zo hard dat we verwachtten dat ons dak eraf zou waaien. Onze vriendelijke receptionist legt bij het uitchecken uit, dat dit heel normaal is en dat het veel erger kan. Geraldo onze buschauffeur rijdt ons vandaag naar het nationale park Rincon de la Vieja met wederom een actieve vulkaan. Even een stukje theorie: Costa Rica gebruikt 100% duurzame electriciteit: door water, wind en geothermie (warmte uit de aarde). Bij elke actieve vulkaan staat een centrale om warmte van de vulkaan om te zetten naar elektriciteit. Alweer een prachtige wandeling en hoe dichter we bij de vulkaan komen hoe meer het gaat stinken (zwavel) en hoe meer het gaat borrelen en roken (zie filmpjes). Aan het eind van de steile wandeling komen we weer bij een mooie waterval aan en ontdekken we een familie van slingerapen hoog in de bomen. Hilariteit alom als er 1 bijna uit de boom valt maar misschien deed ie het er wel om: aapjes kijken over en weer? Na de lunch in Liberia vertrekken we naar ons hotel in Samara. We rijden nog door het plaatsje Nicoya, 1 van de 5 Blue Zone plekken. Een Blue Zone is een gebied waar procentueel de meeste mensen ruim boven de 80 jaar oud worden. We hebben even goed gekeken en er liepen inderdaad  veel kwieke bejaarden rond :-) Om half 4 komen we aan in de badplaats Samara (hot hot hot) meteen het zwembad maar in. We hebben zondag niets op het programma staan, dus we gaan lekker naar het strand. Morgen dus geen reisverhaal, tot maandag!