Dag 3 van Sarapiqui naar Tortuguero

6 januari 2020 - Colorado, Costa Rica

Vanmorgen werden we rond 5.45 uur gewekt door diverse vogelgeluiden en een brulaap. Bijzonder wakker worden. Het ontbijtbuffet was heerlijk lekker vers fruit en de tuin bij de open  eetruimte was vol met mooie vogels. Zoveel om te zien. En 8.00 uur precies zaten we in de bus opweg naar de haven van de rivier die ons naar het hotel zou brengen. Tjonge wat was het daar druk. In de twee uur durende rit er naar toe vertelde Bertus onze gids allerlei interessante weetjes over Costa Rica. Bij de bootjes moesten we een uurtje wachten. Alles werd ingeladen koffers mensen matrassen (geen geintje). En uiteindelijk gingen we.

Het weer was zonnig volgens Bertus een van de betere dagen.

In hotel Pachira aangekomen gingen we eerst naar de kamer. Denk je even in Een regenwoud,allemaal groen bloemen en dieren en daar tussen verscholen prachtige cabines. Geen raam zit er in maar gelukkig wel horren heel bijzonder. En je hoort alleen maar jungle geluiden, na een lekkere lunch weer op de boot naar het plaatsje Tortuguero. Een rondleiding en meerdere dieren gespot twee prachtige groene ara's, een leguaan een slang. Onderweg hadden we al een kaaiman gespot.

Op weg naar de Atlantische Oceaan begon het te regenen, tja regenwoud hè. Allemaal de regencape aan, maar helaas heel droog is het niet weer geworden. Een gezonde fruit smoothie en weer terug ook op de boot. Alwaar we op weg naar onze kamer de eerste aap hebben gespot.

En nu liggen we een beetje uitgeteld op bed. Luisteren naar de regen en de jungle geluiden en benieuwd naar de dag van morgen.

1. Karin:
    6 januari 2020
    Haii weer een geweldige dag dus, wat genieten mooie boot/bus? Denk ik , op naar de volgende dag 😊 weer genieten doeii groetjes 😘